Céges támogatási folyamat

Fantasztikus vagy, hogy cégeddel társadalmi felelősséget vállalsz! Nagyon nagy öröm számunkra, ha csatlakozol az Alapítványi célunk megvalósításához, ezzel a magyar társadalom felemelkedését segíted elő.

Szeretnénk neked közérthető nyelven bemutatni, hogy Alapítványunknál milyen folyamata és előnyei vannak a támogatásodnak.

Ha neked olyan vállalkozásod van, amely a társasági adó hatálya alá esik és cégként szeretnél támogatni, akkor természetes, hogy ennek a folyamatát részletesebben szeretnéd megismerni. Kezdjük is…

Támogatás

Mivel Alapítványunk még nem közhasznú (de természetesen ezen a folyamaton már dolgozunk) az elküldött támogatásod a TAO szempontjából nem adománynak minősül, viszont bizonyos feltételekkel elszámolható ráfordításként, amely a fizetendő társasági adódat csökkenti.

Céges támogatásodat Alapítványunk tudja fogadni, amelyről igazolást fogunk kiadni.

Mi lehet a támogatás formája?

  • támogatás, juttatás (pénzeszköz)
  • térítés nélkül átadott eszköz
  • térítés nélkül nyújtott szolgáltatás

Alapítványunk mindhárom támogatási formát szívesen fogadja, azonban eszközök és szolgáltatások terén nem mindent tudunk befogadni, ezek tekintetében fontos, hogy a támogatás az alapítványi célunkat segítse elő. (Pl: tanfolyam, laptop, szemüveg készítés…stb)

Mikor minősül elszámolhatónak a támogatás?

Az adóévben nem adomány céljából, visszafizetési kötelezettség nélkül adott támogatás, juttatás, véglegesen átadott pénzeszköz, a térítés nélkül átadott eszköz könyv szerinti értéke.

Mi a feltétele a támogatás elszámolhatóságának?

A közérdekű kötelezettségvállalás szervezője által, az adóalap megállapítása céljából kiállított igazolás, amely tartalmazza a kiállító és az adózó megnevezését, székhelyét, adószámát, a támogatás összegét és a támogatott célt.

Mivel az Alapítványunk ilyen igazolást biztosít részedre, így haladhatunk is tovább… 🙂

Hogyan igényelhetsz igazolást?

Amikor támogatod az Alapítványt, vagy az egyik Ügyünket, automatikusan visszaigazoljuk a befizetésed. Ebben a levélben találsz egy linket, ahol jelezheted az igazolás iránti igényed, és egy adategyeztető űrlap segítségével megadod a szükséges adatokat. Ezek a megadott adatok kerülnek az igazolásra.

Ezt követően pár napon belül küldünk részedre egy pdf formátumú igazolást e-mailben. Ezt már érdemes leadni a könyvelőnek, hogy a beszámoló elkészítése előtt a támogatás összegével számoljon. Azonban még nem ez alapján tudod a támogatásod ráfordításként elszámolni. A végleges igazolást minden év februárjában küldjük el, postai úton.

Miért is kell 2 db igazolás?

A pdf formátumú igazolásban azt tudjuk csak igazolni feléd, hogy az adott évben gazdasági tevékenységet nem fog folytatni az Alapítványunk. Az év elején kiállított, és postán küldött igazolásban viszont már azt igazoljuk, hogy előző évben nem folytattunk gazdasági tevékenységet, így az eredeti, postán megküldött dokumentum lesz elfogadható.

Remélem, minden fontos kérdésedre megtaláltad a választ. A részletekkel érdemes mindenképp a könyvelőddel is egyeztetni. Ha mégis bármiben a segítségedre lehetünk, írj a hello@azenugyem.hu címre.

Ne felejtsd, itt várnak rád a kiemelt Ügyeink, melyek a támogatásodért nagyon hálásak.

 

Adminisztratív információk:

Adatvédelmi tájékoztató

Általános Felhasználási Feltételek

Tudást és Felemelkedést Alapítvány 

Alapítás éve: 2019

Bankszámlaszám: 11714006-25979325

Adószám: 19234182-1-06

Kövess minket a Facebookon, hogy ne maradj le a fontos bejelentésekről és információkról!